Otázky a odpovědi (FAQ)

Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?

Naši technici jej protáhnou pojistkovou skříní nebo průrazem ve zdi. V bytě je volně tažen až k počítači. Za příplatek si můžete objednat zalištování či svorkování kabelu v bytě

Co je to MAC adresa a jak se dá změnit?

Je to unikátní fyzická adresa síťové karty a její registraci můžete provést v Moje konto nebo přes Call centrum 539 01 01 01. Změna bude aplikována cca během 1 hodiny.

Mohu si otestovat stav mé přípojky?

​Ano, u netbox si můžeš ověřit stav tvého přípojení pohodlně v sekci moje konto. Po přihlášení vyber platnou smlouvu a pokračuj do menu "Internet > Diagnostika přípojky". Zde si snadno otestuješ funkčnost všech služeb. Pokud se u některého z testů objeví chybové hlášení, rovnou se ti zobrazí i doporučená řešení.

Jaká je moje IP adresa?

IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejim změnám. Můžete si zvolit jestli chcete mít přidělovánu veřejnou nebo privátní IP adresu.

Privátní IP adresa poskytuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.
Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují.Veřejné IP adresy v naší síti mají tvar 83.240.x.x
Doporučujeme všem uživatelům veřejných IP adres zabezpečit svoje PC odpovídajícím způsobem (Firewall, antivirová aplikace)

Blokuje netbox nějakou síťovou komunikaci?

Ano, v přístupové síti netbox jsou blokovány síťové protokoly používané v lokálních sítích, především protokoly společnosti Microsoft. Tyto protokoly umožňují snadné šíření virů a jiných nákaz z počítače na počítač a tato komunikace dokáže síť zcela zahltit. Cílem blokování těchto protokolů je tedy především bezpečnost zákaznických počítačů a stabilita přístupové sítě netbox.

Zákazníkům, kteří potřebují tyto protokoly používat i v Internetu, doporučujeme pro tuto komunikaci používat VPN.

Konkrétně jsou blokovány následující protokoly: 135-139/tcp, 135-139/udp, 445/tcp.

Mohu využívat svůj stávající Wi-Fi router?

Ano, svůj router použít můžeš, nicméně naše routery testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti netbox. Nemůžeme tedy zaručit, že tvůj router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti technické podpory jsou z naší strany omezené.

Jak aktivovat nový router nebo PC v síti netbox?

Registrace nového zařízení probíhá automaticky. Stačí jen správně propojit zařízení s internetovým kabelem a otevřít jakoukoliv stránku ve webovém prohlížeči. Poté proběhne aktivace zařízení. Vše lze také provést v aplikaci moje konto.

Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?

Pokud nemůžeš přijmat/odesílat poštu, tak si zkontroluj nastavení emailového klienta od poskytovatele emailové schránky.